Skip to footerSkip to content
  1. Alle Cursussen

Masterclass Medialogica - Dag

  • Training

Je werkt als communicatiemanager en wilt grip krijgen op hoe het krachtenveld van social media, fake news en influencers jouw doelgroep beïnvloedt.

In toenemende mate bepalen social media, fake news en influencers wat belangrijk en/of relevant is. En traditionele media communiceren steeds vaker het nieuws dat online trending is. Voor organisaties en communicatieteams is het daarom belangrijker dan ooit om te monitoren wat trending is en hierop in te spelen. In de Masterclass Medialogica van SRM krijg je waardevolle inzichten over de actuele ontwikkelingen op het gebied van online communicatie, de impact daarvan op organisaties en de dilemma's die dit oplevert. Na afloop van deze Masterclass heb je goed zicht op de rol van algoritmen en (social-)medialogica in communicatie en de gevolgen voor organisatie, mens en maatschappij.

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Medialogica
  • Media- en informatierevolutie
  • Informatie-emancipatie: iedereen communiceert
  • Macht en onmacht media
  • Journalistiek, nepnieuws, hoax’s, deep fake, waarheiderosie
  • Agendasetting in politiek en maatschappelijk krachtenveld
  • Community’s en bubbels, emotie en polarisatie (iedereen een mening)
  • De nieuwe informatieconsument 2.0
  • Praktijk: Dilemma’s voor communicatie: hoax, fake news, privacy

Opleidingskenmerk(en)

Trainingen

Rooster

1 dagen

Diploma uitreiking

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Medialogica' van SRM.

Leerdoel(en)

Tijdens deze training doe je nieuwe inzichten op over de media- en informatierevolutie en hoe die het communicatievak beïnvloedt. Je verdiept je in de macht en onmacht van media en verschillende vormen van fake nieuws. Je leert het krachtenveld kennen dat consumenten beïnvloedt en voor emoties en polarisatie in de publieke opinie kan zorgen. Na afloop van deze training heb je als communicatiespecialist waardevolle tools in handen om met dit krachtenveld en de daaruit volgende dilemma's te kunnen omgaan in de praktijk.