Post Bachelor module Arbeidsmarktcommunicatie - E-learning
- E-learning
Je wilt vaardigheden ontwikkelen om planmatig wervingsbehoeften aan te pakken gebaseerd op marktsegmentatie.
Tijdens de Post Bachelor Module Arbeidsmarktcommunicatie leer je de juiste communicatiemiddelen toe te passen voor een sterke employer branding strategie. Zo ontwikkel je vaardigheden om te bepalen waar een goede merkidentiteit uit bestaat en leer je gebruikmaken van recruitment advertising om werkend talent aan te spreken.
Leerplan
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Arbeidsmarktcommunicatie(6 bijeenkomsten)
- Employer-brandingstrategie
- Merkidentiteit van de organisatie
- Propositie naar de arbeidsmarkt
- Arbeidsmarketing
- Segmentatie van de arbeidsmarkt; doelgroepen en karakteristieken
- Recruitmentwebsite
- Recruitment advertising en pr
- Recruitmentnetwerken
- Mediaplanning
- Trends in recruitment
Opleidingskenmerk(en)
Rooster
- Duur van de opleiding: 3 maanden
- Varianten: Avond, dag, zaterdag
- Dag: 3 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
- Avond: 6 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
- E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Diploma uitreiking
Je sluit dit programma af met een praktijkgerichte opdracht. Hiermee toon je aan dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het diploma ‘Post Bachelor Arbeidsmarktcommunicatie’ van Hogeschool NCOI.
Leerdoel(en)
Je bent in staat om na afloop van deze module op doeltreffende wijze de arbeidsmarkt op te delen in deelsegmenten. Ook leer je de juiste advertentie te plaatsen om een doelgroep aan te spreken en om nieuwe trends binnen recruitment toe te passen. Je hebt toegang tot de online leeromgeving waar je lesvoorbereidingen, opdrachten en aanvullende informatie vindt. Ook kun je via deze omgeving communiceren met je medestudenten en docenten.
Toelating
In dit programma wordt uitgegaan van HBO-werk- en -denkniveau.